Hej alla Lindholmsflickor,

tack för ännu en fin dag tillsammans, som det alltid är, med positiva, glada och fina kamrater och ni bjuder verkligen på er själva och säger positiva saker.

Vi hade tänkt att ha någon aktivitet, föreläsning, musik eller annat under denna säsongen men p.g.a. lite krasslighet i styrelsen så har det fått stå på väntelista men vi försöker att planera något inför hösten.

Vi presenterade  bussresan, som avslutar denna säsongen. Den sker den 21 maj med avgång från Wieselgrensplatsen (gamla Systembolaget/Wettergrens), Nordanvindsgatan 2 och går till Öströö fårfarm och efter det så blir det som planerat Rolfstorps kyrka och rosen i fönstret och därefter Wapnö gård för rundvandring/guidning och lunch och beräknad hemkomst kl 17:00-17:30.

Ändringen i programmet är p.g.a. att Obbhults gård inte hade de faciliteter som vi behöver och som de själva medgav att de inte kunde erbjuda, vi blev för många, det fanns bara en toalett som fanns två trappor upp, så för att alla skall bli nöjda så fattades detta gemensamma beslut mellan dem och oss (mig), de vill ju naturligtvis ha nöjda besökare och vi vill naturligtvis också känna oss bekväma och ha en fin dag tillsammans.

Den besiktning från Göteborgs Stad som jag tidigare informerade om, skedde också igår då vi fick besök av deras utsända Julia Brunngård/Haglund som kontrollerade att vi verkligen hade samlats på det vis som vi har deklarerat i våra uppgifter till dem. Vi får väl besked så småningom om vi uppfyllde kraven.

Nästa gång så ses vi vid bussen på Wieselgrensplatsen.

Var rädda om er tills dess....

Styrelsen och Solveig

Kommande träffar är:

21 maj                      Resa/våravslutning

17 september          Medlemsträff

22 oktober               Medlemsträff

19 november           Medlemsträff

10 december           Lucia-julträff

Var rädda om er så ses vi den 23 april kl 1200,

glöm inte att anmäla er i tid då vi handlar dagen innan.